הכפר הצ'רקסי נכנס לרשימת כפרי התיירות הטובים בעולם

 





הכפר הצ'רקסי כפר כמא (ישראל), זכה להיכלל ברשימת "כפרי התיירות" של האו"ם. הוא נבחר מבין 130 מקומות מ-57 מדינות שונות וכעת יקבל תקציבים ועידוד תיירות עולמי. "הזכייה ממקמת את ישראל בשורה אחת עם אתרי תיירות מפורסמים מרחבי העולם", אומר יואל רזבוזוב, שר התיירות של ישראל.

כפר כמא הוכר על ידי ארגון התיירות של האו"ם כ"כפר תיירותי" ויהווה חלק מרשת בינלאומית של כפרים שמטופחים על ידי הארגון. כפר כמא נבחרה מבין 130 מקומות מ-57 מדינות שונות. הרשימה הסופית של הכפרים הזוכים תוצג ב-20 בינואר 2023.

זו הפעם הראשונה שמקום מישראל נכנס למועדון היוקרתי של מדינות עם ישובים שקיבלו הכרה בינלאומית כ"כפר תיירותי" מטעם ארגון התיירות של האו"ם.

מטרת התחרות היוקרתית, הנערכת בפעם השנייה ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית. זאת, מתוך רצון לשמור על התדמית הכפרית והתיירותית של ישובים עם עד 15,000 תושבים.

כפר כמא מכיל סיפור היסטורי על קהילה צ'רקסית המתגוררת בסמוך להר תבור בצפון הארץ, שהוקמה לפני למעלה מ-150 שנה על ידי צ'רקסים, שהגיעו מצ'רקסיה שבקווקז.

"זכייתה של כפר כמא כ'כפר תיירותי' מעמידה את ישראל בשורה אחת עם אתרי תיירות מפורסמים מרחבי העולם", אומר יואל רזבוזוב, שר התיירות. "בחירת היישוב על ידי ארגון התיירות של האו"ם תהפוך אותו למוקד עלייה לרגל עבור תיירים רבים ותהיה לו השפעה חיובית חשובה על הסביבה הכפרית באזור הגליל".

מקור: עמוד הפייסבוק של מועצת כפר קם.







Comments