מאיקופ: "מזווה הזהב" של אסיה יאותיק נפתחה למבקרים

 


בערב השנה החדשה, אמנית העם של הרפובליקה של אדיגיאה אסיה יאותיק פתחה למבקרים את דלתות "מזווה הזהב" ואת תערוכת היחיד "כסא הזהב של מלכת האמזונות". בטקס הפתיחה השתתף ראש אדיגיאה מוראת קומפילוב.

הפרויקט ליצירת "מזווה הזהב" מיושם כבר 10 שנים. עכשיו זה בשלב הסופי. עיקר העבודה כבר נעשתה. המבקרים יוכלו להכיר את יצירתו הייחודית של אמנית העם של אדיגיאה.

   – התוודעתי בעניין רב עם "מזווה הזהב" והתערוכה שהציגה אסיה יאותיק. מאחורי כל יצירה יש הרבה עבודה והיסטוריה של אלפי שנים של הצ'רקסים. אני חושב שכל מי שמבקר כאן יבוא במגע עם עבודתה של אסיה, יקבל לא רק ידע חדש, אלא גם הנאה אסתטית אמיתית, - כתב מוראת קומפילוב בערוץ הטלגרם שלו.

ראש אדיגיאה הוסיף כי יצירת "מזווה הזהב" היא אחד הצעדים החשובים לקראת פיתוח המרחב התרבותי של הרפובליקה. כאן, כל אלמנט חושב ושוכלל בשלמות על ידי אסיה יאותיק בעצמה. עד עכשיו לא היו מרכזים כאלה באדיגיאה.

- הפריטים שנמצאים כאן מהווים באמת מורשת תרבותית, הם עוזרים ללמוד ולשמר את ההיסטוריה העתיקה של אדיגיאה. אני בטוח שמזווה הזהב יהפוך לפלטפורמה לפרויקטים תרבותיים רבים ולמקום פופולרי עבור תושבי ואורחי הרפובליקה. אנו מצידנו נמשיך ליצור תנאים לעבודתם הפורה של בני ארצנו המוכשרים, - אמר מוראת קומפילוב.





















Comments