הגנים הצ'רקסיים החלו לקום לתחייה בשמורת הביוספרה הקווקזית במולדת הצ'רקסית

 


בשמורת הטבע הביוספרה הקווקזית, בשטח הקורדון, לורה ופסלוק החלו להחיות את הגנים הצ'רקסים. עצי תפוח, אגסים, דובדבנים, אגוזי מלך, טיליה קווקזית - בסך הכל נשתלו יותר מ-100 עצים באותם מקומות שבהם פרחו פעם גנים צ'רקסים. וכיום מבקרים יכולים לראות אגסים בני מאות שנים, - כך מדווח שירות העיתונות של השמורה הקווקזית.

השתילים בני כ-4-5 שנים. הם נרכשים במשתלה, מאוקלמים, עם מערכת שורשים טובה. לכן, בביטחון רב, ניתן לומר כי באביב 2024, כאשר השמורה תחגוג 100 שנה להיווסדה, הם ישמחו את כולם בפריחה עבותה, - ציינו בשירות העיתונות של השמורה.



ברפובליקה של אדיגיאה, יחד עם ארגונים ציבוריים, נערכו מספר אירועים ללימוד ושימור הגנים הצ'רקסים הייחודיים. לדברי ראש אדיגיאה מוראת קומפילוב, ניתן לייחס בצדק את הגנים הצ'רקסים לא רק למורשת הטבעית, אלא גם למורשת התרבותית וההיסטורית של הצ'רקסים (אדיגים) יחד עם תרבות מייקופ המפורסמת, כמו גם לתרבות הדולמנים, שהיא מאפיין ייחודי של אדיגיאה ומושך תיירים.




שמורת הטבע הביוספרה הקווקזית היא הגדולה בטריטוריה והאזור הטבעי העתיק ביותר, המוגן במיוחד, בצפון הקווקז. ממוקם במולדת הצ'רקסית, בתוך שלוש ישויות מרכיבות את הפדרציה הרוסית - טריטוריית קרסנודר, הרפובליקה של אדיגיאה ורפובליקת קרצ'אי-צ'רקסיה.

השמורה ממוקמת במולדת הצ'רקסית במערב הקווקז, על גבול אזורי האקלים הממוזגים והסובטרופיים. זוהי שמורת יער הרים הגדולה באירופה. השטח הכולל של השמורה הוא מעל 2,8 מליון דונם.




Comments